نوشته شده توسط : علیرضا


حجت‌الاسلام والمسلمین صفایی در مراسم اختتامیه مسابقات قرآن ارتش:

کسانی که با قرآن انس دارند در دنیای آخرت شاخصند

 

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا در مراسم اختتامیه مسابقات قرآن خواهران شاغل و خانواده های کارکنان ارتش حفظ، روخوانی و عمل به قرآن را دارای برکات بسیاری برشمرد و گفت: در دنیای آخرت کسانی که انس با قرآن داشته‌اند، شاخص خواهند بود.

 

به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامرضا صفایی، رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا با اشاره به گفتاری از استاد شهید مطهری، تصریح کرد: تصوراتی که ما انسان‌ها از قیامت داریم به مانند تصوراتی است که در زمان جنین بودن در رحم مادر از دنیا داشتیم، لکن اکنون هم تصور و درک درستی از عوالم بعدی نداریم.

 

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا اظهار کرد: امام باقر(ع) می‌فرمایند که در فردای قیامت، قرآن با زیباترین شکل در صحنه آخرت حضور پیدا می‌کند و در آن زمان تمام شهدا، انبیاء، اولیا و فرشتگان از این زیبایی مبهوط و شگفت‌زده می‌شوند به طوریکه همگان می‌خواهند ببینند این موجود زیبا چه کسی و چیزی است.

 

وی افزود: شاید حفظ، روخوانی و عمل به قرآن به ظاهر برای انسان سخت و دشوار باشد ولی برکات بسیاری دارد که در زندگی دنیوی و اخروی انسان پدیدار خواهد شد به طوریکه در دنیای آخرت کسانی که انس با قرآن داشته‌اند، شاخص خواهند بود.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین صفایی با بیان اینکه قرآن کریم 1400 امر و 400 نهی دارد، ادامه داد: شرک در نیت، یکی از نهی‌های جدی قرآن است که باید به آن توجه داشت.

 

وی با اشاره به شهادت محسن حججی شهید والا مقام کشورمان به عنوان یکی از نمونه‌های خلوص در نیت، گفت: کشور ما در راه مبارزه با ظلم شهدای بسیاری داشته‌ است و حتی در مسیر دفاع از حرم نیز به نسبت شهدای زیادی داشته‌ایم، اما چه می‌شود که خدا یک جوان 26 ساله را اینگونه بزرگ می‌کند.

 

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا تصریح کرد: هر عملی را اگر خالص برای خدا انجام دهیم قطعا سعادتمند خواهیم شد و خوشا به حال مسلمانی که در هر موردی، اوامر و نواهی قرآن را نصب العین خود قرار دهد.

 



:: برچسب‌ها: آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 43
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 22 / 6 / 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا


مراسم اختتامیه مسابقات قرآن خواهران شاغل و خانواده‌های کارکنان ارتش برگزار شد

 

مراسم اختتامیه هفدهمین دوره مسابقات قرآن کریم خواهران شاغل و خانواده‌های کارکنان ارتش صبح امروز در مرکز همایش های کوثر سازمان عقیدتی سیاسی ارتش برگزارشد.

 

به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، در این مراسم که با حضور جمعی از فرماندهان و مسئولان نیروهای مسلح از جمله حجت الاسلام والمسلمین صفایی، رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا، امیر سرتیپ پوردستان، جانشین فرمانده کل ارتش،  امیر سرتیپ اسماعیلی، فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص)، امیر دریادار سیاری، فرمانده نیروی دریایی ارتش، امیر سرتیپ نعمتی، جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش و ... در حال برگزاری است؛ از 168 نفر از برگزیدگان قرآنی تجلیل به عمل می آید.

 

لازم به ذکر است، هفدهمین دوره مسابقات قرآن کریم خواهران شاغل و خانواده‌های کارکنان ارتش جمهوری اسلامی ایران از 19 تا 22 شهریورماه با حضور بیش از 415 شرکت‌کننده در دو مقطع خواهران شاغل و خانواده‌های کارکنان برگزار شد.

 

شرکت کنندگان در این مسابقات در دو رده سنی زیر 15 و بالای 15 سال و در رشته‌های قرائت ترتیل(ویژه خواهران)، قرائت تحقیق(ویژه برادران)، اذان(ویژه برادران)، مفاهیم، حفظ 3، 5، 10، 15، 20، 25 جزء و حفظ کل قرآن کریم با یکدیگر به رقابت پرداختند.

 



:: برچسب‌ها: آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 38
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 22 / 6 / 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا


برای نخستین بار در کشور؛

یک فروند هواپيماهاي ایلوشین در پايگاه شهيد دوران اورهال شد

متخصصان پیشکسوت و جوان نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، برای نخستین بار عملیات اورهال(بازآماد) یک فروند هواپیمای ایلوشین را در پایگاه شهید دوران شیراز به اتمام رساندند.
به گزارش روابط عمومی نهاجا،  امیر سرتیپ دوم خلبان محمدی، فرمانده پایگاه هوایی شهید دوران شیراز در این خصوص گفت: همه مراحل تعمیر، نگهداری و به روزرسانی قطعات بزرگ، کوچک و بسیار حساس الکترونیکی این هواپیما در پایگاه هوایی شهید دوران انجام شده است.
وی افزود: این هواپیما بیش از سه سال زمین گیر شده بود و برای تعمیر اساسی آن باید متخصصان کشور سازنده این کار را انجام می‌دادند.
فرمانده پایگاه شهید دوران اظهار داشت: تعمیرات هواپیمای ایلوشین بیش از ۴۸ هزار ساعت زمان برده است . 
امیر محمدی با بیان اینکه  هواپیمای ایلوشین امروز  پس از تست های نهایی به ناوگان ترابری نیروی هوایی ارتش پیوست، گفت: این هواپیما در زمینه‌های حمل تجهیزات نظامی، بار، لجستیک و تجهیزات نیرو و امدادرسانی به مجروحان در زمان‌های مختلف کاربرد دارد.
 



:: برچسب‌ها: آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 48
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 22 / 6 / 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا

سازمان تربیت بدنی ارتش به منظور استفاده بهینه از امکانات ورزشی جهت پرکردن اوقات فراغت فرزندان کارکنان در ایام تابستان اقدام به برگزاری کلاسهای فرهنگی، ورزشی نمود که در آستانه پایان تعطیلات تابستانی و بازگشایی مدارس این طرح به پایان رسید.
به گزارش روابط عمومی ستاد ارتش، در مراسم اختتامیه طرح تابستانی اوقات فراغت، حجت الاسلام والمسلمین حسین صنعت پور، رئیس اداره عقیدتی سیاسی ستاد ارتش ضمن تقدیر از برگزار کنندگان این طرح گفت: برگزاری طرح های غنی سازی اوقات فراغت می تواند در جلوگیری از آسیب های اجتماعی و تهاجم فرهنگی دشمن به نسل نوجوان و جوان کشورمان بسیار مفید واقع شود.



وی در ادامه با استناد به روایتی از امام کاظم(ع) گفت: بسیار خوب است که انسانها زندگی روزمره خود را به چهار بخش شامل ارتباط و مناجات باخداوند، تلاش برای امرار معاش، ارتباطات و روابط سالم اجتماعی و تفریحات و لذت های حلال تقسیم نمایند.
حجت الاسلام صنعت پور افزود: در فرهنگ اسلامی داشتن تفریحات سالم مانند ورزش بسیار سفارش شده است.
سپس امیر سرتیپ دوم جمشید فولادی، رئیس سازمان تربیت بدنی ارتش طی سخنانی به ارائه گزارشی از چگونگی برگزاری و برنامه های این طرح تابستانی پرداخت و اظهار کرد: کلاسهای ورزشی از پانزدهم خرداد ماه تا بیستم شهریور ماه امسال دربخش پسران در  رشته های فوتبال، شنا، والیبال، صخره نوردی، کشتی و در بخش دختران در رشته های  والیبال، شنا، تنیس روی میز و ژیمناستیک برگزار شد.
وی با تشکر از حسن اعتماد خانواده های جهت سپردن فرزندانشان به سازمان تربیت بدنی ارتش، تصریح کرد: تمام تلاش این سازمان فراهم ساختن یک محیط خوب، آموزشی و سازنده جهت پرورش استعداد های فرزندان کارکنان به منظور ورود آنان به ورزش های حرفه ای است.



سرتیپ دوم فولادی استقبال از این کلاس‌ها را چشمگیر و قابل توجه توصیف کرد و افزود: نقطه قوت برگزاری طرح اوقات فراغت فرزندان این است که ما با تلاش همکاران و مربیان آموزش دیده و فعال دراین عرصه توانستیم به اهداف از پیش تعیین شده از جمله ایجاد علاقه و انگیزه در فرزندان برای انجام منظم فعالیت های ورزشی دست یابیم.
در پایان این مراسم ورزشکاران به اجرای حرکات ورزشی و نمایشی پرداخته و در ادامه از اساتید و مربیان ورزشی و نفرات برتر این طرح با اهدای جوایزی تقدیر به عمل آمد.



:: برچسب‌ها: آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 121
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 22 / 6 / 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا


سرلشکر موسوی در همایش مهارت آموزی سربازان:

سالانه 15 هزار سرباز در ارتش دوره‌های مهارت آموزی را می‌گذرانند

 فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: سالیانه حدود 15 هزار نفر سرباز در ارتش دوره‌های مهارت آموزی را می‌گذرانند.
امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش در همایش مهارت آموزی سربازان گفت: هر ساله کلاس های متعددی را در ارتش و در حوزه مهارت آموزی سربازان برپا می‌کنیم. از سال 85 تاکنون حدود 125 هزار سرباز دوره‌های مهارت آموزی را گذرانده‌اند و گواهی‌نامه نیز دریافت کرده‌اند که متوسط سالیانه آن حدود 15 هزار نفر می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: این دوره‌ها در بازه‌های زمانی مختلف در 85 تا 125 رشته برگزار شده است.
 امیر سرلشکر موسوی گفت: در سال 1385 که مقام معظم رهبری در حوزه آموزش سربازی فرمان دادند، ارتباطی را با سازمان فنی و حرفه‌ای برقرار کردیم. از آن موقع تاکنون 442 تفاهم‌نامه با این سازمان تنظیم کرده‌ایم که بسیاری از آنها عملیاتی شده‌اند.
 وی خاطرنشان کرد: البته چند سالی است که انتظاراتمان را طوری تنظیم کرده‌ایم که خدمت سربازی بتواند برای سرباز کاری بکند، نه اینکه سرباز تنها برای خدمت باشد. سال‌هاست که در تلاشیم تا کاری کنیم که پس از گذراندن سربازی یک جوان مومن، یک مرد خوب و یک شهروند متعالی برای جامعه باشد.
 فرمانده کل ارتش با بیان اینکه قبول داریم که حتی یک مورد نگران کننده هم نباید در حوزه سربازی در نیروهای مسلح وجود داشته باشد، گفت: گاهاً اتفاق هایی می‌افتد که سبب نارضایتی می‌شود اما ما نباید بر اساس این اتفاقها که یک هزارم درصد است، چهره سربازی را مخدوش کنیم یا ارزش آن را کاهش دهیم.
 وی در ادامه با بیان اینکه امنیت مقوله بسیار مهمی است، عنوان کرد: قدر و منزلت امنیت در جامعه مجهول است و متاسفانه هنوز در کشورمان امنیت آفرینی را کار نمی‌دانیم و حتی یک پله از این هم پایین‌تر این است که فقط عملیات و نبرد نظامی را به عنوان کار برای نیروهای نظامی حساب می‌کنیم، در صورتی که نفس حضور هدفمند و مقتدرانه نظامیان در بخش دفاع و امنیت خود یک کار بسیار با اهمیت محسوب می‌شود.
 



:: برچسب‌ها: آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 68
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 13 / 6 / 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا


با حضور در صنایع دریایی شهید درویشی؛

امیر دریادار سیاری از مراحل ساخت زیردریایی فاتح بازدید کرد

فرمانده نیروی دریایی ارتش با حضور در صنایع دریایی شهید درویشی بندرعباس از زیردریایی فاتح بازدید کرد.
امیر دریادار حبیب الله سیاری فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش با حضور در صنایع دریایی شهید درویشی بندرعباس وابسته به وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلّح از پروژه های در دست ساخت و یا در حال تکمیل این صنعت از جمله زیردریایی فاتح بازدید کرد.
دریادار سیّاری در ادامه با حضور در ناوشکن شهید بایندر و ناو پشتیبانی رزمی تنب، از نزدیک در جریان روند تعمیرات اساسی این یکان های شناور سطحی قرار گرفت.
وی در دیدار با دست اندرکاران تعمیر و ساخت یکان های شناور سطحی و زیر سطحی بر اهتمام این کارکنان برای سرعت بخشیدن در روند اقدامات مربوطه تأکید کرد.
فرمانده نیروی دریایی ارتش و هیئت همراه همچنین با حضور در هوادریای منطقه یکم این نیرو ضمن بازدید از آشیانه هاورکرافت های این یکان، آمادگی رزمی و توانمندی بالگردها و هواپیماهای بال ثابت هوادریا را مورد ارزیابی قرار داد.
وی با تأکید بر حفظ آمادگی و ارتقاء آموزش کارکنان هوادریا، قابلیت های این یکان را در اجرای مأموریت های جاری نیروی دریایی راهبردی ارتش بسیار حائز اهمیت دانست.
گفتنی است در ابتدای این بازدید ناخدایکم روح الامینی فرمانده هوادریای نیروی دریایی راهبردی ارتش گزارشی از میزان آمادگی و اقدامات صورت گرفته ارائه کرد.

 



:: برچسب‌ها: آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 39
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 13 / 6 / 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا


نسخه علاج‌بخش مشکلات، بکارگیری نیروی انسانیِ تواناست

حضرت آیت الله خامنه‌ای فرمانده معظم کل قوا ظهر امروز (یکشنبه) در دیدار فرماندهان و مسئولان قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(صلی‌الله‌علیه‌وآله)، این قرارگاه را «خط مقدمِ دفاع از حیثیت و موجودیت کشور» خواندند و با اشاره به نقش بی‌بدیل نیروی انسانی در پیشرفت بخشهای مختلف از جمله نیروهای مسلح، تأکید کردند: باید با کار و تلاش بی‌وقفه، استعدادهای پرشمار نیروی انسانی را شکوفا کنید و آن را در خدمت رفع نیازها و کمبودهای کشور قرار دهید.
حضرت آیت الله خامنه‌ای، خدمت در خط مقدم مقابله با تهدیدات را فرصتی ارزشمند برای نیروهای غیور، مؤمن و شریف در قرارگاه پدافند هوایی برشمردند و افزودند: کارهای بسیار خوبی در قرارگاه پدافند هوایی انجام شده است که نشان‌دهنده وجود عزم و انگیزه و توانایی در این نیرو است.
رهبر انقلاب اسلامی، نیروی انسانیِ با سواد، با تدبیر، شجاع و خستگی‌ناپذیر را پایه و اساس غلبه بر موانع و عبور از آنها دانستند و گفتند: پیشرفت‌های فراوان در بخشهای مختلف همچون نیروهای مسلح و همچنین بخش علم و فناوری نشان‌دهنده وجود توانایی در نیروی انسانی جوان و پر انگیزه کشور است و فرزندان توانای ایران چه در داخل و چه در مراکز علمی و فناوری دنیا مایه افتخار و مباهات هستند.
ایشان، نسخه علاج‌بخشِ مشکلات کشور را بکار گرفتن و فعال کردن این توانایی‌ها و استعدادهای جوشان خواندند و با تقدیر از هماهنگی ارتش و سپاه در قرارگاه پدافند هوایی و همچنین همکاری این قرارگاه با وزارت دفاع و دانشگاهها و مراکز علمی در برطرف کردن نیازها و کمبودها، افزودند: کار و تلاش را با آهنگی پر شتاب‌تر از قبل ادامه دهید و با ارائه طرحهای نو و ابتکاری در جهت خودکفایی کشور، به پیش بروید.
پیش از سخنان فرمانده معظم کل قوا، امیر سرتیپ اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(صلی الله علیه و آله) با گرامی‌داشت سالروز تشکیل این قرارگاه، گزارشی از مهمترین اقدامات انجام شده بیان کرد.
 



:: برچسب‌ها: آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 42
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 13 / 6 / 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا


صبح امروز صورت گرفت؛

بازدید دریادار سیاری از ناوشکن های در حال ساخت سهند و سینا

 فرمانده نیروی دریایی ارتش از پروژه های در حال ساخت کارخانجات این نیرو در منطقه یکم بندرعباس بازدید کرد.
به گزارش روابط عمومی نداجا، دریادار حبیب الله سیّاری فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش در روز دوم حضور خود در منطقه یکم این نیرو (بندر عباس) صبح امروز از پروژه های در حال ساخت و در دست تعمیر کارخانجات بازدید کرد.
دریادار سیّاری ابتدا با حضور در محل پروژه ساخت ناوشکن جمهوری اسلامی ایران «سهند» روند اجرای طرح های جدید و قابلیّت های پیشرفته بر روی این ناوشکن را مورد ارزیابی قرار داد.
وی همچنین ضمن بررسی شرایط تکمیل سایر پروژه های در دست ساخت کارخانجات اعم از ناو موشک انداز سینا ۴ و ناو شیراز، از ناو پشتیبانی رزمی بندرعباس و زیردریایی نوح که مراحل تعمیرات اساسی را طی می کنند بازدید کرد.
در حین بازدید امیر دریادار سیّاری، ناخدایکم شیخی فرمانده کارخانجات نداجا در بندرعباس توضیحات جامع و دقیقی از اقدامات صورت گرفته در این کارخانجات ارائه کرد.
فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش در ادامه با حضور در ناوتیپ زیر سطحی منطقه یکم این نیرو ضمن دیدار با کارکنان این یکان از زیردریایی های کلاس کیلو (سنگین) و میدجت (سبک) بازدید و میزان آمادگی این شناورهای زیرسطحی را مطلوب ارزیابی کرد.
اسکله بزرگترین ناو خاورمیانه مقصد نهایی بازدید امیر دریادار حبیب الله سیّاری بود که فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش طیّ آن از قسمت های مختلف ناو بالگرد بر «خارک» بازدید کرد.
شایان ذکر است، بازدید از صنایع دریایی شهید درویشی وابسته به وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلّح از دیگر برنامه های فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش درمدّت حضور در بندرعبّاس خواهد بود.
 



:: برچسب‌ها: آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 41
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 13 / 6 / 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا


فرمانده نیروی دریایی ارتش خبر داد:

اسکورت چهار هزار شناور تجاری در آب‌های ناامن خلیج عدن و اقیانوس هند

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: طی ۹ سال اخیر با حضور در آب های بین المللی بیش از چهار هزار شناور تجاری در آب‌های ناامن خلیج عدن و شمال اقیانوس هند توسط نداجا اسکورت و محافظت شده است.
امیردریادار حبیب الله سیاری در مراسم استقبال و بدرقه ناوگروه های نیروی دریایی ارتش بیان داشت: نیروی دریایی ارتش امروز به عنوان یک قدرت دریایی در بین کشورهای دنیا شناخته می شود و حضور در آب های بین المللی نشان از قدرت دفاعی ایران دارد.
وی با اشاره به اینکه نیروی دریایی با فرمان مقام معظم رهبری ماموریت حضور در آب های بین المللی و آزاد در راستای تامین امنیت خطوط تجاری و اقتصادی ایران را دارد، عنوان کرد: نیروی دریایی ارتش ۹ سال است که با افتخار در آب های بین المللی و ناامن خلیج عدن و باب المندب حضور دارد و طی این مدت توانسته کشتی های بزرگ تجاری ایرانی و غیر ایرانی را اسکورت و از حمله دزدان دریایی در امن نگه دارد.
فرمانده نیروی دریایی ارتش افزود: تا کنون ۴۷ ناوگروه جهت انجام ماموریت به خلیج عدن، تنگه باب المندب و شمال اقیانوس هند اعزام شده اند و حتی در برخی از ماموریت ها در سایرآب های کشورهای منطقه جهت رساندن پیام صلح دوستی حضور یافته است.
دریادار سیاری افزود: ناوگروه چهل و هفتم توانسته است امنیت یک هزار و ۸۵۱ فروند کشتی تجاری و نفت‌کش داخلی و خارجی را در خلیج عدن، باب المندب و دریای سرخ تأمین کند و در بندر دقم عمان پهلو بگیرد.
وی با بیان اینکه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران یک قدرت نظامی و دفاعی
انکار ناپذیر در دریاست، اظهارداشت: نیروی دریایی طی سال های اخیر در تحریم های شدید و ظالمانه بدون کمک از کشورهای در مسیر خطوط دریایی، توانسته ماموریت های بلند مدت را به نحوه احس انجام دهد.
امیر دریادار سیاری خاطرنشان کرد: ناوگروه چهل و هشتم هم امروز عازم ماموریت خواهد شد و امیدواریم در آینده دورترین آب های بین المللی را هم درنوردیم.
 



:: برچسب‌ها: آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 47
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 13 / 6 / 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا


سرلشکر باقری:

پدافند هوایی در اولویت نخست نیروهای مسلح قرار دارد

رئیس ستادکل نیروهای مسلح با تاکید بر اینکه طی سال‌های اخیر پدافند هوایی در اولویت نخست نیروهای مسلح قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: طراحی‌ها و برنامه‌ریزی‌های بسیاری به جهت قرار گرفتن پدافند هوایی در اولویت نخست انجام شده است و ما دیگر شاهد عقب‌ماندگی در این زمینه نیستیم.
سردار سرلشکر محمدحسین باقری صبح امروز در حاشیه بازدید از نمایشگاه دستاوردهای بومی قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص)،‌ اظهار کرد: با توجه به تغییر و تحولاتی که در تهدیدهای علیه جمهوری اسلامی ایران اتفاق افتاده و تهاجم های هوایی و موشکی جزو احتمالات هر چند اندک تجاوز به کشور است، چند سالی است که پدافند هوایی در اولویت نخست نیروهای مسلح قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه طراحی‌ها و برنامه‌ریزی‌های زیادی برای پدافند هوایی انجام شده است، خاطرنشان کرد: برای تحقیق و تولید سامانه‌های به‌روز در جهان که قابلیت مقابله با تهدیدهای فرامنطقه‌ای و همچنین شناسایی تهدیدها، جلوگیری از غافلگیر شدن در برابر تهدیدها؛ همه‌گونه اقدامات مورد نظر برنامه‌ریزی شده است.
رئیس ستادکل نیروهای مسلح با بیان اینکه قرار گرفتن پدافند هوایی در اولویت یکم جای خود را در اعتبارات، آموزش‌ها، نیروی انسانی و ساختار و سازمان باز کرده است، تاکید کرد: قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) توانسته است با در اختیار گرفتن توانایی‌های بالای پدافند هوایی در ارتش و سپاه در یک مجموعه با اتحاد، وحدت و برادری و همکاری و هم‌افزایی به نحو احسن از تمام امکانات استفاده کند.
سرلشکر باقری اظهار کرد: تحقیقات بسیاری در زمینه پدافند هوایی انجام شده است و ایران دیگر شاهد عقب‌ماندگی در این زمینه نیست و می‌توانیم با اطمینان بگوییم که امروز قرارگاه پدافند هوایی با امکاناتی که در مدار عملیات قرار داده و توانی که صنعت دفاعی در این زمینه قرار داده است و در حال تحقیق و تولید محصولات جدید است و همچنین با تلاش‌های همکاران و رزمندگان سختکوش؛ کشور فضای امنی دارد و جزو امن‌ترین فضاها در منطقه پرآشوب جنوب غرب آسیا است.
وی در پایان خاطرنشان کرد: امنیت فضای کشور باعث شده بسیاری از هواپیماها و مسیرهای هوایی مسیر خود را به سمت فضای جمهوری اسلامی ایران تغییر دهند و از آسمان‌ کشور ما استفاده کنند که این افتخار بسیار بزرگی برای ما محسوب می‌شود.
 



:: برچسب‌ها: آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 45
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 13 / 6 / 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا


امیر سرتیپ اسماعیلی:

قابلیت کشف و انهدام موشک‌های بالستیک با بُرد بلند را داریم

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) ارتش با بیان اینکه قابلیت کشف موشک‌های بالستیک با بُرد بلند را داریم، گفت: توانایی انهدام این موشک‌ها را نیز داریم.
امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) در گفت‌وگویی در خصوص توانمندی این قرارگاه برای مقابله با موشک‌های بالستیک اظهار داشت: در رزمایش «دماوند» موشک بُرد بلند و دارای سرعت بالا را با موشک پدافندی مورد اصابت قرار دادیم که نشان دهنده توانمندی ما در انهدام موشک‌های بالستیک و بُرد بلند است.
وی افزود: ما در حال حاضر با رادارهای رزونانس قدرت کشف موشک‌های بالستیک را داریم و پس از کشف می‌توانیم به راحتی موشک‌ها را منهدم کنیم.
 امیر سرتیپ اسماعیلی ادامه داد: اگر کسی بخواهد با موشک بُرد بلند بالستیک علیه ما اقدام کند، طبعا ما با تمام ظرفیت علیه آن اقدام خواهیم کرد.
وی در خصوص اقدام متقابل و پاسخگویی به دشمن متجاوز گفت: دشمن در صورت انجام هر اقدامی، پاسخ محکمی دریافت خواهد کرد.
وی همچنین در گفت و گویی که به مناسبت دهم شهریور روز پدافند هوایی با رادیو ایران داشت، گفت: به واسطه اقتدار پدافند هوایی در برقراری امنیت آسمان کشور،سازمان بین المللی هوانوردی جهان
«ایکائو »در تیرماه سال 1393 آسمان ایران را امن ترین آسمان منطقه خاورمیانه دانست. 
امیر سرتیپ اسماعیلی گفت: امروزه به جز پروازهای هواپیماهای داخلی،جنگنده های نیروهای مسلح کشور،بالگردهای نظامی و فوریت های پزشکی، قریب به 1700 پرواز تجاری از طریق آسمان کشور انجام می شود که برقراری این امنیت در شبکه یکپارچه پدافند و با تلاش کارکنان خدوم این قرارگاه به صورت شبانه روزی انجام می شود.
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی،واژه  «لبه فناوری »در پدافند را یک واژه ثابت شده عنوان کرد و گفت:امروز ما به واسطه همت جوانانمان در قرارگاه پدافند هوایی، صنعت دفاعی ودانشگاه ها، جزو 6 کشور برتر دنیا در ساخت رادار هستیم و توانسته ایم موشک های هوشمند و رادارهای پیشرفته ای را تولید و در بحث دفاع هوایی به کار بگیریم واز این طریق لبه فناوری دنیا را با لبه خودمان خودمان منعطف و منطبق کنیم وابتکار عمل را در دست گیریم.
سرتیپ اسماعیلی در بخش دیگری از این گفت و گو گفت: امروز به دلیل پایگاه های نظامی کشورهای فرامتطقه ای در اطراف ما تهدیدهای پیرامونمان 360 درجه است و ما ضمن هوشیاری کامل توانسته ایم سامانه های پدافندی خود را سه برابر افزایش دهیم.
وی سامانه های سماء،بصیر،سمیع،صامت وعروج را از مهم ترین سامانه های به روز و پیشرفته پدافند هوایی دانست و گفت: موفق شده ایم در این زمینه رادارهایی را تولید کنیم که نفس دشمن را حس کنیم.
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی حضرت خاتم الانیا(ص) ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان والامقام ایران اسلامی به ویژه شهدای پدافند گفت: قرارگاه پدافند، امروز جوانترین و نوپاترین یکان نیروهای مسلح به شمار می آید و توانسته ایم پله های ترقی که پیشکسوتانمان بعنوان میراث برایمان به یادگار گذاشته اند را ارتقاء ببخشیم وامید داریم که حتما لقبی که فرماندهی معظم کل قوا(مد ظله العالی) دادند و فرمودند پدافند در اولویت است را به طور کامل معنا ببخشیم.
وی افزود: ما با همکاری همه نیروهای مسلح تحت عنوان پدافند یکپارچه توانسته ایم از 400 نقطه پدافندی به 3700 نقطه خودمان را ارتقاء دهیم.
امیر سرتیپ اسماعیلی در پایان شهادت طلبی جوانان و حضور ولایت فقیه را لنگرگاه ایران اسلامی دانست و گفت: با تمام توان درسی را که شهدا و ایثارگرانمان در طول هشت سال دفاع مقدس به دشمن دادند را محکمتر از گذشته به آنها خواهیم داد.
 



:: برچسب‌ها: آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 54
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 13 / 6 / 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا


سرلشکر باقری از نمایشگاه دستاوردهای قرارگاه پدافندهوایی بازدید کرد

رئیس ستادکل نیروهای مسلح با حضور در جهاد خودکفایی قرارگاه پدافند هوایی، از نمایشگاه دستاوردهای این قرارگاه بازدید کرد.
سرلشکر محمدباقری رئیس ستادکل نیروهای مسلح، صبح  امروز شنبه 11 شهریور با حضور در سازمان جهاد خود کفایی قرارگاه پدافند هوایی، از نمایشگاه تواندمندی‌های این قرارگاه بازدید کرد.
وی در جریان این بازدید از نزدیک در جریان پیشرفت‌ها و آخرین دستاوردهای قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) قرار گرفت.



:: برچسب‌ها: آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 41
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 13 / 6 / 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا


ناوگروه 47 نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به کشور بازگشت

 ناوگروه 47 اطلاعاتی، عملیاتی، آموزشی نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران، پس از 76 روز دریانوردی به کشور بازگشت.
به گزارش روابط عمومی نیروی دریایی ارتش، ناوگروه 47 اطلاعاتی، عملیاتی، آموزشی نیروی دریایی راهبردی ارتش متشکل از ناوشکن جمهوری اسلامی ایران البرز و ناو لجستیکی بوشهر پس از 76 روز دریانوردی صبح امروز در اسکله منطقه یکم این نیرو (بندرعباس) پهلو گرفت.



:: برچسب‌ها: آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 58
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 13 / 6 / 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا


حجت الاسلام والمسلمین محمدحسنی:

خاطرات پیشکسوتان دفاع مقدس گنجینه ایست که باید از آن استفاده کرد

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران، خاطرات پیشکسوتان دفاع مقدس را گنجینه ای ارزشمند خواند و گفت: اگر از این گنجینه ارزشمند استفاده نشود در حق آن کم لطفی شده است.
به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، سی امین نشست هم اندیشی  پیشکسوتان دفاع مقدس با عنوان "تجلیل از حضرت حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم" با حضور حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز، حجت الاسلام والمسلمین عباس محمدحسنی رئیس سازمان عقیدتی و امیر سرتیپ رضا خرم طوسی مشاور عالی فرمانده کل آجاو جمعی از پیشکسوتان دفاع مقدس در نمازخانه حوزه مرکزی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.
حجت الاسلام والمسلمین محمدحسنی در این مراسم احترام و ارج نهادن به مقام قهرمانان و پیشکسوتان جنگ و جهاد  را سیره پیغمبر(ص) دانست و گفت: وظیفه همه ما است که با نشر خاطرات و نمایش دلاور مردی های پیشکسوتان سال‌های دفاع مقدس از این سرمایه‌های عظیم پاسداری و خاطرات و درس‌ های دفاع مقدس را به نسل جوان بازگو کنیم.
نماینده ولی فقیه در ارتش یادآور شد: خاطرات پیشکسوتان دفاع مقدس غنیمتی است که اگر از این گنجینه ارزشمند استفاده نشود در حق این گنجینه کم لطفی شده است.
وی بزرگ مردانی که جان خود را فدای عزت، سربلندی و اقتدار میهن و اسلام کرده‌اند را قهرمانان واقعی این مرز و بوم خواند و بر قدردانی و پاسداری از مقام والای این عزیزان تأکید کرد.
رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با اشاره به نقش مهم و سازنده حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در ارتش، شخصیت وی در آجا را غیر قابل تکرار دانست و از زحمات و خدمات وی در طول سالیان متمادی مبارزات، دفاع مقدس و سازندگی تقدیر و تشکر کرد.
همچنین در ادامه این مراسم حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم ضمن تشکر از دست‌اندرکاران و بانیان این جلسه و قدردانی از حضور پرشور پیشکسوتان در مراسم مذکور، از مقام معظم رهبری به دلیل انتصاب شایسته حجت الاسلام و المسلمین محمدحسنی تشکر و قدردانی و اظهار کرد: قطعاً حجت الاسلام والمسلمین محمدحسنی ظرف مدت کوتاهی  شایستگی‌های خود را ثابت خواهد کرد و موفیقت‌های بی بدیلی نصیب سازمان عقیدتی سیاسی و ارتش جمهوری اسلامی ایران خواهد شد.
نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز ضمن تبریک انتصاب اخیر فرماندهی کل ارتش، سرلشکر موسوی را فردی مقبول از نظر پیشکسوتان و فرماندهان جدید ارتش دانست و او را فردی شایسته برای این جایگاه خطیر خطاب کرد و از خدمات و زحمات سرلشکر صالحی در طول سال‌های فرماندهی در ارتش نیز تقدیر و تشکر نمود.
امام جمعه تبریز ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امیر سپهبد صیاد شیرازی، گفت: همه خدمات ارائه شده در زمان دفاع مقدس از ناحیه اینجانب با پشتیبانی‌ها و حمایت‌های مرحوم حضرت آیت‌الله ملکوتی صورت می‌پذیرفت.
لازم به ذکر است در پایان این نشست صمیمی لوحی با امضای تمام پیشکسوتان حاضر در جلسه به حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم اهدا و از سالها حضور وی در ارتش جمهوری اسلامی ایران تقدیر به عمل آمد.
 



:: برچسب‌ها: آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 56
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 13 / 6 / 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا

علت بیخوابی,راههای درمان بی خوابی

یکی از دعاهای معروف برای  درمان بی‌خوابی، دعای حضرت زهرا(س) است که پیامبر(ص) به ایشان آموختند.

 در روایت آمده: حضرت زهرا(س) از بی‌خوابی به پیامبر(ص) شکایت کردند و پیامبر(ص) فرمودند: «ای دخترم این را بگو

 «يَا مُشْبِعَ الْبُطُونِ الْجَائِعَةِ وَ يَا كَاسِيَ الْجُنُوبِ الْعَارِيَةِ وَ يَا مُسَكِّنَ الْعُرُوقِ الضَّارِبَةِ وَ يَا مُنَوِّمَ الْعُيُونِ السَّاهِرَةِ سَكِّنْ عُرُوقِيَ الضَّارِبَةَ وَ أَدْنِ لِعَيْنِي نَوْماً عَاجِلًا»

 یعنی «ای سیرکننده شکم‌های گرسنه، ای پوشاننده‌ تن‌های برهنه، ای تسکین دهنده رگ‌های زننده، ای خواب کننده چشمان بی‌خواب، رگ‌های زننده‌ام را تسکین بده و به چشمانم اجازه بده زود بخوابد.»

 منبع:yjc.ir



:: برچسب‌ها: آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 152
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 10 / 6 / 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا

متن سوره حمد,تفسیر نمونه سوره حمد,سوره حمد با ترجمه

ختم سوره حمد

((اعمال زیر را از روز یکشنبه شرو ع کنید))
قبل از شروع غسل کنید.
سپس سه مرتبه صلوات بفرستید.
دو رکعت نماز بخوانیدبه قصد طلب حاجت و پس از اتمام نماز سه مرتبه صلوات بفرستید.

* روز یکشنبه بعد از نماز 70 مرتبه سوره حمد را بخوانید.

* روز دوشنبه بعد از نماز 60 مرتبه سوره حمد را بخوانید.
* روز سه شنبه بعد از نماز 50 مرتبه سوره حمد را بخوانید.
* روز چهارشنبه بعد از نماز 40 مرتبه سوره حمد را بخوانید.
* روزپنجشنبه بعد از نماز30 مرتبه سوره حمد را بخوانید.
* روز جمعه بعد از نماز 20 مرتبه سوره حمد را بخوانید.
* روز شنبه بعد از نما ز10 مرتبه سوره حمد را بخوانید.
منبع: شفاخانه

 



:: برچسب‌ها: آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 133
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 10 / 6 / 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا


جانشین فرمانده کل ارتش:

اگر می‌خواهیم در جنگ‌های نوین قدرتمند ظاهر شویم، باید دانش خود را ارتقا دهیم

امیر سرتیپ پوردستان با حضور در دوره 28 کارشناسی ارشد مدیریت دفاعی دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش گفت: اگر می‌خواهیم در جنگ‌های نوین قدرتمند ظاهر شویم، باید دانش خود را ارتقا دهیم.
به گزارش روابط عمومی ارتش، در این مراسم که امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش، امیرسرتیپ خلبان نصیرزاده جانشین نیروی هوایی ارتش، امیر سرتیپ صباحی‌فرد جانشین پدافند هوایی ارتش، امیر سرتیپ دوم ولی‌وند فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش، امیر سرتیپ دوم فولادی فرمانده دانشگاه افسری امام علی(ع)، حجت الاسلام والمسلمین صنعت‌پور امیری رئیس اداره عقیدتی سیاسی ستاد آجا و اساتید پیشکسوت دافوس و دانشجویان خارجی از کشورهای دوست و هم پیمان ایران نیز در آن حضور داشتند، امیر سرتیپ پوردستان جانشین فرمانده کل ارتش خطاب به دانشجویان حاضر در این دوره آموزشی گفت: شما دانشجویان فرصت حضور در این دانشگاه را غنیمت بشمارید و از ظرفیت‌های علمی و تجربی اساتید خود نهایت بهره را ببرید.
وی در ادامه با اشاره به اینکه جنگ‌های آینده، دانش بنیان هستند، خاطرنشان کرد: اگر می‌خواهیم در جنگ‌های نوین قدرتمند ظاهر شویم و اثرگذار باشیم، باید دانش خود را ارتقا داده و بار علمی خود را بیافزاییم.
جانشین فرمانده کل ارتش توضیح داد: دوره دافوس یکی از مهمترین دوره‌های ارتش جمهوری اسلامی است، که افراد بعد از گذراندن این دوره‌ها در سطوح عالی مدیریتی ارتش کار خود را دنبال می‌کنند؛ از این رو دانشجویان دافوس باید شاخصه‌های یک فرد و مدیر نظامی را در خود ارتقا دهند.
امیر سرتیپ پوردستان ادامه داد: دانشجویان باید در حوزه‌های مختلف بر مهارت‌ها، توانمندی‌ها و قابلیت‌های خود بیافزایند تا بتوانند در آینده با تلاش و ممارست یکان عملیاتی خود را مدیریت کنند.
امیر سرتیپ دوم ستاد حسین ولیوند زمانی فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش نیز در این مراسم اظهار داشت: دافوس آمادگی جذب دانشجویان از کشورهای دوست و همسایه را دارد و در این رابطه تمامی امکانات لازم را فراهم کرده است
وی افزود: امسال چهار دانشجو از کشور دوست و هم‌پیمان پاکستان را در این دانشگاه پذیرا هستیم.
فرمانده دافوس آجا در ادامه توضیح داد: همچنین برای نخستین بار، 2 دانشجو از کشور دوست و برادر هندوستان را پذیرا هستیم و امیدواریم روند پذیرش دانشجویان خارجی در دافوس آجا رو به گسترش باشد.
شایان ذکر است در این دوره آموزشی، 270 دانشجو از نیروهای ارتش جمهوری اسلامی ایران در شاخه های زمینی، هوایی، دریایی، پدافند، جنگال و سایبر و پشتیبانی خدمات رزمی حضور دارند.
همچنین 6 نفر از منتخبین نیروهای مسلح کشورهای دوست و همپیمان پاکستان و هندوستان در رسته ها و تخصص های نظامی زمینی، هوایی، دریایی و پدافند هوایی در این دوره آموزشی حضور دارند.
در دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش(دافوس)، آموزش پرسنل منتخب ارتش بمنظور مسوولیت پذیری در رده های میانی تیپ به بالا، یگان های همتراز آجا و سایر نیروهای مسلح(مقطع کارشناسی ارشد و کارشناس ارشد حرفه ای) در رشته های مدیریت دفاعی با چهار گرایش عملیاتی، شامل زمینی، هوایی، دریایی و پدافند هوایی و چهار گرایش پشتیبانی خدمات رزمی شامل اداری، پرسنلی، مالی، آماد و پشیتبانی، آموزش، جنگال و علوم سایبری انجام می گیرد.
دافوس آجا در راستای ارتقاء سطح آموزش های علمی، عملی، میدانی و تقویت مبانی عقیدتی و سیاسی افسران ارتش جمهوری اسلامی ایران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ستاد کل نیروهای مسلح، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، نیروی انتظامی و منتخبین نیروهای مسلح کشورهای دوست و همپیمان در رسته ها و تخصص های نظامی زمینی، هوایی، دریایی و پدافند هوایی با استفاده از اساتید مجرب، فرماندهان و پیشکسوتان دوران دفاع مقدس اقدامات موثری انجام می دهد.
مهمترین بخش آموزش دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش این است که تهدیدات منطقه ای و فرامنطقه ای نیز در این دانشگاه رصد می شود و تمامی سرفصل های آموزشی، موضوعات پژوهشی، تدوین کتب درسی و آموزشی بر مبنای تهدیدات تنظیم می شود و دانشجویان و دانش پژوهان، ضمن شناخت آگاهانه از شرایط ، راهکارهای مقابله با آنها را می آموزند و با فراگیری آموزش های نوین به روز، با پیشرفت های نظامی، علمی و صنعتی ایران و جهان و همچنین عوامل سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی در تامین امنیت، آشنا شده و پس از دانش آموختگی موفق به اخذ دانشنامه کارشناسی ارشد مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری می شوند.
فارغ التحصیلان این دانشگاه با کسب مهارت های مختلف علوم دفاعی، صاحبنظر در زمینه مسایل فرماندهی، اطلاعات، اداری، آماد و پشتیبانی می شوند تا جایی که پس از طی دوره، توان ایفای نقشی موثر در مشاغل فرماندهی و ستادی در رده های بالای نیروهای مسلح را با درک مناسب از محیط جنگ های آینده در شرایط ناهمتراز بدست می آورند

 



:: برچسب‌ها: آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 113
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 9 / 6 / 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا


جانشین سازمان عقیدتی سیاسی ارتش:

شهدا، قله های افتخار را فتح کردند

 جانشین سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: شهدا، قله های افتخار را فتح کردند و همیشه باید یاد و خاطره آن ها را زنده نگه داریم.
به گزارش روابط عمومی نیروی زمینی ارتش، حجت الاسلام والمسلمین جلیلی صفت جانشین سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در مراسم تشییع پیکر یک تن از شهدای گمنام دوران دفاع مقدس در شهرک امیر المومنین (ع) تیپ 65 نوهد گفت: شهدا، قله های افتخار را فتح کردند و همیشه باید یاد و خاطره آن ها را زنده نگه داریم.
جانشین سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در خصوص رشادت این شهید گمنام گفت: وی با این که فقط 19 سال داشت در راه جنگ با دشمنان قدم برداشت و با خدا معامله کرد و توانست قله های افتخار را فتح کند.
حجت الاسلام والمسلمین جلیلی صفت با اشاره به نقش والای شهدا در امنیت امروز کشور اظهار داشت: شهدا سفیران مردم مبارز ایران اسلامی هستند و همه مردم هم قدردان فداکاری آنها هستند و راهشان را ادامه می دهند.
وی در خصوص شهادت محسن حججی گفت: این شهید بزرگوار همچون امام حسین(ع) رشادت به خرج داد و سر خود را برای دفاع از اسلام داد اما در برابر دشمنان سر تعظیم فرود نیاورد.
وی افزود: ما امروز مدیون شهدا هستیم که با رشادت های خود لرزه بر تن دشمنان انداختند و با حضور در جنگ و نثار خون خود عزت، عظمت و افتخار را برای کشور به ارمغان آوردند. 



:: برچسب‌ها: آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 46
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 9 / 6 / 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا


در قالب یازدهمین طرح مردم یاری؛

سفیران سلامت نهاجا 3600 بیمار را ویزیت کردند

پزشکان و کادر درمانی بیمارستان بعثت نهاجا در یازدهمین طرح مردم یاری در مدت سه روز به صورت رایگان 3600 بیمار را ویزیت کردند.
به گزارش روابط عمومی نیروی هوایی، متخصصین بیمارستان بعثت نیروی هوایی ارتش در یازدهمین طرح مردم یاری با عنوان سفیران سلامت با استقرار در مناطق اسپیران و امند تبریز 3600 بیمار را به طور رایگان ویزیت کردند.
دکتر قربانعلی عقیقی مسئول تیم پزشکی طرح مردم یاری سفیران سلامت نهاجا با اعلام این خبر گفت: این طرح در راستای ارتقاء سطح سلامت عمومی مردم مناطق محروم توسط اداره بهداشت و درمان نیروی هوایی ارتش انجام شد.
وی افزود: در این طرح متخصصین چشم، گوش و حلق و بینی، ارتوپدی، جراح عمومی، رادیولوژی، دندانپزشکی، طب اورژانس، زنان و زایمان، اطفال، پوست، داخلی، مامایی، پزشک عمومی، مشاوره و روان شناس بیماران را معاینه کردند.
مسئول تیم پزشکی طرح مردم یاری سفیران سلامت نهاجا با بیان اینکه پزشکان متخصص جراحی حاضر در این طرح بیش از 90 نفر را جراحی کردند ادامه داد: ضمناً گروه های بهداشت محیط، طب پیشگیری، و دام پزشکان نیز بیش از 1200 دام را معاینه و 98 محل را سمپاشی کردند و به 213 نفر نحوه پیشگیری از بیماری های واگیر دار را آموزش دادند.
وی گفت: در این طرح داروها به صورت رایگان به همراه یک بسته سلامت به مراجعین تحویل داده شد.
دکتر عقیقی در پایان اظهار داشت: تجهیزات به کار گرفته شده در طرح مردم یاری نهاجا شامل اتاق عمل سیار، اتوبوس آمبولانسی، بیمارستان صحرایی، درمانگاه سیار، تجهیزات آزمایشگاهی و آزمایشگاه جنگ نوین است.



:: برچسب‌ها: آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 64
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 9 / 6 / 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا


صبح امروز انجام شد؛

دیدار فرماندهان کل ارتش و سپاه

به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران؛ درپی انتصاب امیر سرلشکر موسوی به سمت فرماندهی کل ارتش جمهوری اسلامی ایران ، سردار سرلشکر پاسدار محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز( 8 شهریور) با حضور در ستاد فرماندهی کل ارتش با وی دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار فرماندهان ارتش و سپاه در فضایی صمیمی با ابراز خرسندی از وحدت، یکپارچگی و اخوت مثال زدنی موجود، همدلی، هماهنگی و هم افزایی در انجام ماموریتهای محوله، تحت تدابیر و فرامین فرماندهی معظم کل قوا را موجب عصبانیت دشمنان ملت ایران و ابتر ماندن تلاش آنان برای ایجاد اختلاف در نیروهای مسلح و تضعیف توان دفاعی کشور دانستند.

در این دیدار همچنین بر پیش بینی و اجرای برنامه ها و اقدامات مشترک در راستای اهداف بازدارندگی و ارتقای آمادگی های دفاعی برای مقابله متناسب با تهدیدات فراروی کشور تاکید شد.



:: برچسب‌ها: آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 95
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 8 / 6 / 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا


مسابقات قرآن کریم ویژه خواهران شاغل و خانواده های کارکنان ستاد ارتش پایان یافت

 هفدهمین دوره مسابقات قرآن کریم ویژه خواهران شاغل و خانواده های کارکنان ستاد ارتش با معرفی نفرات برتر به کار خود پایان داد.
هفدهمین دوره مسابقات قرآن کریم ویژه خواهران شاغل و خانواده های کارکنان ستاد آجا که با شرکت بیش از 100 نفر از خواهران شاغل، همساران و فرزندان کارکنان ستاد آجا در رشته های قرائت، حفظ، درک مفاهیم و اذان دو روز در دژبان آجا در حال برگزاری بود طی مراسمی با حضور فرماندهان، مسولان، قاریان، حافظان و عاشقان قرآن مجید در تالار مروارید دژبان ارتش به کار خود پایان داد.
در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین صنعت پور امیری رئیس اداره عقیدتی سیاسی ستاد ارتش در خصوص فضایل مؤانست با قرآن و متبرک کردن کارها و فعالیت‌های روزانه با آیات نورانی قرآن و توجه به قرآن در زندگی و تربیت قرآنی فرزندان گفت : ارتش ما امروز یک ارتش مکتبی می باشد و بر ما است که به منظور ترویج فرهنگ قرآنی بین کارکنان آجا و خانواده های آنان تلاش بیشتری انجام دهیم.
وی تلاوت قرآن را جلا دهنده دلها خواند و تصریح کرد: دین مبین اسلام انتخاب نام نیکو، آموزش تلاوت قرآن و تربیت صحیح را از حقوق اصلی فرزند بر والدین دانسته است.
رئیس اداره عقیدتی سیاسی ستاد ارتش در ادامه اسلام بدون ولایت را مخرب توصیف و اضافه کرد: امام(ره) با درایت و عمل به قرآن و ولایت توانست کشور را از سلطه استکبار نجات دهد .
وی عمل به قرآن کریم و معارف اهل بیت (ع) را تنها راه مصونیت فرزندان و نسل جوان از توطئه های دشمن دانست و افزود : ما در این انقلاب بهترین و مخلص ترین عزیزانمان را ازدست دادیم و هزینه های زیادی صرف نمودیم تا در امنیت کامل لذا ما باید ازاین نعمت پاسداری کرده و آن را تقویت بنماییم.
حجت الاسلام شامرادی معاون فرهنگی و روابط عمومی اداره عقیدتی سیاسی ستاد آجا نیز در این مراسم گزارش مبسوطی از روند مسابقات قرآن مجید ارائه کرد و با اشاره به ارتقا و افزایش دوره‌های حفظ قرآن، بیان کرد: سال گذشته حدود ۲۶۰ حافظ یک جزء تا کل قرآن پرورش دادیم و امسال نیز بیش از ۷۰۰ حافظ قرآن تربیت کرده‌ایم و در این دوره از مسابقات بیش از 800 نفر شرکت کننده در مرحله مقدماتی داشته ایم که از این تعداد 205 نفر جواز حضور در مرحله ستادی را کسب نموده و در رشته های قرائت، اذان، حفظ و درک مفاهیم با هم به رقابت پرداختند و نفرات منتخب این دوره به مسابقات سراسری ارتش جمهوری اسلامی ایران که با حضور نفرات منتخب نیروهای زمینی، دریایی، هوایی و قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) در نیمه دوم شهریور ماه امسال به میزبانی سازمان عقیدتی سیاسی آجا برگزار خواهد شد حاضر خواهند شد.
وی در ادامه با تاکید بر لزوم فراگیری فرهنگ و معارف قرآنی، افزود: حقیقت قرآن فهم و درک و توجه به درک قرآن است و این مسابقات بهانه ای است برای آشنایی بیشتر با حقیقت و الحمدالله امروز خانواده بزرگ ارتش در این جایگاه قرار دارد.
در پایان این مراسم افراد برگزیده مسابقات معرفی و توسط فرماندهان و مسئولین حاضر در مراسم با اهدا لوح تقدیر و هدیه از آنان تقدیر شد.
 



:: برچسب‌ها: آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 86
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 7 / 6 / 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا

 


حجت الاسلام والمسلمین محمدحسنی در مراسم تشییع پیکر شهید گمنام:

سیاست‌های دشمن در منطقه شکست خورده است/ اقتدار و امنیت بی نظیر کشور را مدیون ایثارگران و شهدا هستیم

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، سیاست‌های دشمن در منطقه را شکست خورده دانست و عنوان کرد: برخی تصور می‌کردند سوریه، عراق و لبنان کشورهایی از دست رفته برای مسلمانان هستند اما شاهدیم سیاست‌های دشمن شکت خورده و به فضل الهی پیروزی نهایی برای اسلام است.
به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، حجت الاسلام والمسلمین عباس محمدحسنی در مراسم تشییع شهید گمنام که همزمان با شهادت جانسوز امام باقر(ع) در ستاد هوانیروز برگزار شد، ضمن تقدیر از دست اندرکاران برگزاری این مراسم، گفت: امروز جمع حاضر افتخار میزبانی از شهید به ظاهر گمنامی دارند که به گردن همه ما حق دارد.
رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران در ادامه تصریح کرد: عزت، اقتدار، امنیت و آرامش بی نظیر کشور را مدیون ایثارگران و شهدا هستیم چرا که اگر شهدا نبودند اتفاقات ناگواری برای کشور ما رخ می داد و با امنیتی که امروز داریم پی می‌بریم شهدا چه کار بزرگی را رقم زدند و مسئولیت ما چقدر در برابر این شهدا سنگین است.
حجت الاسلام والمسلمین محمدحسنی با بیان اینکه کشور، امانت شهدا در دست ما است و باید از این امانت حفاظت شود، ادامه داد: برای اینکه شرمنده شهدا نشویم باید قصه زندگی این بزرگان را با حضور قلب مطالعه و عمل کنیم.
وی تأکید کرد: همانطور که برای نبرد با دشمن باید شجاعانه عمل کنیم و از بزرگنمایی غیرواقعی امکانات دشمن هراسی به خود راه ندهیم، باید از میراث شهدا نیز با شجاعت پاسداری کنیم و از تبلیغات دروغین در مورد قدرت‌های سلطه گر هراسی نداشته باشیم.
نماینده ولی فقیه در ارتش جمهوری اسلامی ایران یادآور شد: آمریکا این چیزی نیست که نشان می‌دهد و بسیار ضعیف‌تر از آن چیزی است که از طریق تبلیغات خودش را به رخ جهانیان می‌کشد و از نظر ملت ما آمریکا یک ببر کاغذی بیش نیست.
وی اضافه کرد: برخی تصور می‌کردند سوریه، عراق و لبنان کشورهایی از دست رفته برای مسلمانان هستند که به دست سلطه جهانی افتاده‌اند اما امروز هرچه زمان می‌گذرد شاهدیم دشمن سیاست‌های خود را در منطقه شکت خورده می‌بیند و با ایمانی که جبهه مقاومت به خدا دارد با ایستادگی در برابر دشمن به فضل خدا پیروزی نهایی در انتظار مجاهدان در راه خداست.
رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در پایان گفت: مسیر تاریخ، هم جهت با هدف قرآن است و هر روز که می‌گذرد اهل ایمان به هدف خود نزدیکتر می‌شوند.
 



:: برچسب‌ها: آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 72
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 7 / 6 / 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا


با حضور در جهاد خودکفایی قرارگاه پدافند هوایی؛

امیر سرلشکر موسوی از دستاورد‌های جدید پدافندی بازدید کرد

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور در جهاد خودکفایی قرارگاه پدافند هوایی از دستاورد‌های بازدید کرد.
امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور در جهاد خودکفایی قرارگاه پدافند هوایی از دستاورد‌های پدافندی بازدید کرد.
در این بازدید امیر سرتیپ اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی و جمعی از فرماندهان و معاونان نیرو فرمانده ارتش را همراهی کردند.
 



:: برچسب‌ها: آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 49
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 7 / 6 / 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا


جانشین فرمانده کل ارتش:

جنگ های آینده دانش بنیان هستند

جانشین فرمانده ارتش در مراسم اختتامیه پانزدهمین دوره رزم مقدماتی مشترک دانشجویان دانشگاه های افسری ارتش گفت: جنگ های امروز و آینده جنگ های دانش بنیان هستند.
 به گزارش روابط عمومی نیروی زمینی ارتش، امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان جانشین فرمانده کل ارتش در مراسم اختتامیه پانزدهمین دوره رزم مقدماتی مشترک دانشجویان دانشگاه های افسری ارتش در مرکز آموزش جواد الائمه (ع) گفت: زمانی که شیپور جنگ نواخته شد و رژیم بعثی عراق با 12 لشکر و 45 تیپ مستقل و با حمایت های استکبار مرزهای ما را مورد تعرض خود قرار دادند نفس قدسی حضرت امام (ره) باعث شد نیروهای مسلح و مردم انقلابی و مومن جبهه ها را پر کنند و تمام دنیا دیدند که جوانان برومند و انقلابی چگونه در مقابل دشمن ایستادگی کردند و سینه های مردانه خود را در مقابل گلوله های دشمن قرار دادند تا یک وجب از این خاک مقدس جمهوری اسلامی ایران به دست دشمن نیفتد. 
 امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان با بیان اینکه فرهنگ و ادبیات انقلاب اسلامی از مرزهای ایران گذشته گفت: ترس دشمن این بود که فرهنگ انقلاب اسلامی به دیگر کشورها منتقل شود به همین منظور تمامی توان خود را به کار گرفت تا فرهنگ انقلاب اسلامی در دیگر کشورها نفوذ نکند. اما خواسته خداوند متعال و تدابیر هوشمندانه حضرت امام (ره) و پس از آن هدایت های مقام معظم رهبری( حفظه الله تعالی) در ترویج و اشاعه فرهنگ انقلاب اسلامی در دنیا، دسیسه های دشمنان را خنثی کرد.
جانشین فرمانده کل ارتش در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: شما جا پای شهدای بزرگی گذاشته اید و امروز چشمان شهدا به گام های استوار و رعنای شما است که پرچمدار راه ولایت مداری آنها در نیروهای مسلح باشید.
امیر سرتیپ پوردستان افزود: شما جوانان شایسته این مرز و بوم در مدت کوتاه که در این اردوگاه بودید قابلیت و ظرفیت های بسیار بالایی را در زمینه های آموزش های عملی و اردوگاهی نشان دادید ولی در عین خستگی و فشارهای آموزشی از نماز و عبادات و ادعیه و به ویژه نماز شب غافل نبودید. شما باید ظرفیت های خود را ارتقاء دهید چون ماموریت های بسیار عظیمی را در پیش دارید. دشمنان امروز نسبت به گذشته پیشرفته تر شده و باید برای مقابله با این نوع از دشمن آماده باشید.
وی گفت: جنگ های امروز و آینده جنگ های دانش بنیان هستند. در این نبردها سرباز، افسر و فرماندهی موفق است که در زمینه های علمی و آگاهی به دانش روز در سطح بسیار بالایی قرار داشته باشد.
امیر سرتیپ پوردستان همچنین ادامه داد: از روزهای آینده که وارد دانشگاه های افسری ارتش می شوید باید با قدرت و قوت به تحصیل بپردازید و تلاش کنید که شاخصه های نظم، وقت شناسی، ایثار و فداکاری را تمرین و تکرار کنید تا جزو صفات شخصی شما شود. 
جانشین فرمانده کل ارتش با بیان اینکه قوای جسمی برای یک فرمانده خیلی مهم است تاکید کرد: شما باید به تقویت قوای جسمی بیشتر اهمیت دهید. یک نظامی باید علاوه بر دارا بودن آموزش های عملی، ایمان و تعهد از نظر جسمی نیز قدرتمند بوده تا در ماموریت های سخت کارها را به شایستگی انجام دهد.
امیر سرتیپ پوردستان نظامی گری را مسئولیت سنگینی دانست و گفت: شما دانشجویان عزیز نظامی گری را شغل ندانید بلکه آن را تکلیف بدانید. فرماندهی معظم کل قوا و مردم ولایت مدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران این مسئولیت سنگین را بر دوش شما گذاشته اند. شما در مسیری قرار گرفته اید که حضرت علی (ع) می فرمایند: شما آمده اید تا دژ و قلعه باشید. این توفیق خداوند به شماست و شما بندگان خاص خداوند هستید و به خداوند توکل کنید تا در این مسئولیت خطیر موفق و سربلند باشید.



:: برچسب‌ها: آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 73
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 7 / 6 / 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا


رئیس اداره بهداشت و درمان نیروی زمینی ارتش:

امدادرسانی به زلزله‌زدگان بستان آباد با احداث بیمارستان صحرایی

 رئیس اداره بهداشت و درمان نیروی زمینی ارتش گفت: بیمارستان صحرایی ارتش در حوالی بستان‌ آباد احداث شد و کادر این بیمارستان در زلزله اخیر این منطقه اولین گروه‌های امدادی بودند که در مناطق زلزله‌زده حاضر شدند.
امیر سرتیپ دوم شهنام بابلی رئیس اداره بهداشت و درمان نیروی زمینی ارتش با اشاره به احداث بیمارستان صحرایی ارتش در شهرستان بستان‌آباد در آذربایجان شرقی گفت: بر اساس برنامه‌ریزی که در ابتدای سال داشتیم گردان‌های بهداشت و درمان ارتش موظف شدند مردم‌یاری را در بخش‌های مختلف کشور داشته باشند.
وی افزود: گردان بهداشت و درمان مراغه با همکاری بیمارستان تبریز مردم ‌یاری خود را در روستای کردکندی در حوالی شهرستان بستان آباد در قالب بیمارستان صحرایی آغاز کرد.
رئیس اداره بهداشت و درمان نیروی زمینی ارتش اظهار داشت: این بیمارستان صحرایی مجهز به دو اتاق عمل، رادیولوژی، آزمایشگاه، بانک خون، استرالیزاسیون است و متخصصانی در حوزه پوست، جراحی مغز و اعصاب، پزشک عمومی، جراح عمومی، روانپزشک و ... در این بیمارستان حضور دارند.
سرتیپ دوم بابلی با اشاره به زلزله اخیر در استان آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: گروه امدادی بیمارستان صحرایی ارتش اولین گروهی بودند که برای امدادرسانی درمنطقه زلزله زده حاضر شدند و در حال حاضر نیز با مرکز ستاد بحران بستان ‌آباد در ارتباط هستیم و آمادگی پذیرش مصدومان را نیز داریم.
 



:: برچسب‌ها: آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 65
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 7 / 6 / 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا


نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی:

پرداخت حقوق 23 روز مردادماه نیروهای مسلح قابل قبول نیست

 

نادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی صبح امروز (دوشنبه) پارلمان در اخطار قانونی، اظهار داشت: طبق اصل 28 قانون اساسی هر کس حق دارد در شغلی که علاقمند است، مشغول شود.

 

وی افزود: رئیس‌جمهور طبق اصل 121 قانون اساسی، سوگند یاد کرده که حراست از مرزها و استقرار سیاسی و اقتصادی را حفظ کند که انجام این مهم بدون وجود نیروهای مسلح امکان‌پذیر نیست، اما امروز حقوق نیروهای مسلح شامل ارتشیان و سپاهیان کشور پرداخت نشده است.

 

قاضی‌پور تصریح کرد: ارتشیان و سپاهیان شبانه‌روز از مرزهای جمهوری اسلامی پاسداری می‌کنند، بنابراین آقای پزشکیان از شما درخواست می‌کنم که به آقای نوبخت دستور دهید حقوق ارتشیان و سپاهیان را به موقع پرداخت کنند.

 

وی ادامه داد: هر کدام از نیروهای مسلح 700 هزار تومان از حداقل حقوق کارمندان کمتر دریافتی دارند اما با این وجود تنها حقوق 23 روز از مردادماه به آنها پرداخت شده است.

 

در ادامه این جلس، مسعود پزشکیان نایب رئیس اول مجلس در پاسخ به این اخطار قاضی‌پور توضیح داد: البته اگر دولت در خصوص پرداخت حقوق به نیروهای مسلح کم‌کاری انجام داده باید آن جبران کند.

 

وی افزود: دولت نباید به نیروهای مسلح و عزیزانی که در سپاه و ارتش خدمت می‌کنند حقوق 23 روزشان را پرداخت کند، این موضوع را باید پیگیری کرد و حقوق آنان باید تمام و کمال پرداخت شود.

 

پزشکیان تأکید کرد: قابل قبول نیست که حقوق 23 روز از مردادماه نیروهای مسلح پرداخت شود، بنابراین از دولت و امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح می‌خواهم موضوع مذکور را پیگیری کنند.

 

ضمنا احمد امیر آبادی نماینده مردم قم و عضو هئیت رئیسه مجلس شورای اسلامی نیز در گفت و گو با خبرگزاری فارس خواستار رفع مشکل پرداخت حقوق کارکنان نیروهای مسلح شد.

 



:: برچسب‌ها: آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 51
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 6 / 6 / 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا


توضیحات وزیر دفاع درباره تأخیر پرداخت حقوق نیروهای مسلح:

حقوق کارکنان نیروهای مسلح کامل پرداخت می‌شود

 امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با تاکید بر اینکه وزارت دفاع به موضوع معیشت نیروهای مسلح توجه ویژه‌ای دارد، اظهار داشت: آنچه که مسلم است در فضای مجلس و دولت نسبت به معیشت کارکنان نیروهای مسلح و مردم توجه ویژه‌ای وجود دارد، حتما من هم تلاش خواهم کرد که قانون در مورد معیشت کارکنان نیروهای مسلح به ویژه در مورد بازنشستگان اجرا شود.
وی افزود: بر اساس قانون، حقوق نیروهای مسلح 20 درصد نسبت به هم ترازان خود در سایر دستگاه‌ها بیشتر است که این تفاوت به دلیل سختی و وضعیت خاص کاری نیروهای مسلح است که حتما با جدیت این موضوع را دنبال می‌کنیم.
*حقوق کارکنان نیروهای مسلح کامل پرداخت می‌شود
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در پاسخ به این موضوع که "گفته می‌شود حقوق مرداد ماه نیروهای مسلح با تاخیر پرداخت شده و حقوق 23 روز از حقوق مرداد ماه را دریافت کرده‌اند؟" گفت: حتما حقوق کارکنان نیروهای مسلح کامل پرداخت می‌شود، این شرایط یک اختلاف محاسبه‌ای بین نیروهای مسلح و بخش‌های مرتبط همانند سازمان برنامه است.
امیر حاتمی همچنین خاطرنشان کرد: این موضوع در حال پیگیری و رسیدگی است؛ یک اختلاف محاسبه در بودجه است که حتما به نتیجه می‌رسد و جای دغدغه‌ای برای کارکنان نیروهای مسلح نیست.
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ادامه داد: آن چیزی که نیروهای مسلح برداشت‌شان بود که مربوط به بخش حقوق است، پرداخت شده و استنباط سازمان برنامه این است که، مابقی در همین پولی که این ماه تخصیص پیدا کرده وجود دارد، ولی نیروهای مسلح معتقدند که این وجود ندارد، این موضوع یک اختلاف محاسبه است که رسیدگی می‌شود.
*پرداخت ما به تفاوت حقوق نیروهای مسلح حتمی است
امیر حاتمی در پاسخ به این سوال که اگر مابه تفاوتی وجود داشته باشد به نیروهای مسلح پرداخت می‌شود، گفت: پرداخت ما به تفاوت حتمی است و حتما حقوق کارکنان نیروهای مسلح پرداخت خواهد شد و چیزی از حقوق آن‌ها کسر نخواهد شد.
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: دیر پرداخت شدن حقوق مرداد ماه نیروهای مسلح نیز مربوط به این اختلاف حساب‌ها بود.
 



:: برچسب‌ها: آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 45
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 6 / 6 / 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا


امیر سرتیپ اسماعیلی در نشست خبری:

24 ساعته از آسمان ایران حفاظت می‌کنیم

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی گفت: ما ٢٤ساعته و بدون تعطیلی از آسمان ایران حفاظت می کنیم.
امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) طی سخنانی در نشست خبری که در آستانه دهم شهریورماه (روز پدافند هوایی) برگزار شد، با اشاره به برخی دستاوردهای جدید این قرارگاه، اظهار داشت: سامانه «سما» یک سامانه دو منظوره برای تعیین وضعیت آب و هوا و استفاده جهت سامانه های پدافندی است که در 400صد نقطه استقرار دارد و در آینده در کل کشور مستقر می‌شود.
وی همچنین ادامه داد: سامانه «صامت ١» دیگر دستاورد قرارگاه با هدف یکپارچه سازی سامانه های شنود الکترونیک است و این امکان را به شیکه یکپارچه می‌دهد که سایت های شنود از هم مطلع باشند و اهداف را کشف کنند.
امیر اسماعیلی افزود: این سامانه در کشور مستقر شده است و عملیاتی است و قابلیت کشف اهداف در هوا و زمین و دریا را دارد.
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاطرنشان کرد: سامانه سوم، سامانه «سمیع» است که برای اولین بار در منطقه این رادار در ایران تولید شده است.
اسماعیلی گفت: این سامانه توانایی کشف اهداف و مسیر یابی در ارتفاع متوسط را دارد و مدیریت یکپارچه کنترل هوایی بین سازمان هواپیمایی و پدافند را ایجاد می‌کند. این رادار بومی که توسط پدافند طراحی و تولید شده و در انتهای برنامه پنج ساله ششم توسعه و تعداد بیشتری از آن تولید می‌شود.
وی با بیان اینکه ما ٢٤ساعته و بدون تعطیلی از آسمان ایران حفاظت می کنیم، تصریح کرد: از سال ٩٣، ایکائو لقب امن ترین آسمان منطقه را به ایران داده و این از افتخارات جمهوری اسلامی ایران است.
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی در بخش دیگری از سخنان خود، با بیان اینکه تمام رزمایش‌ها و عملیات‌های نیروهای نظامی با پشتیبانی و حضور پدافند هوایی صورت می‌گیرد، افزود: قرارگاه در هر ماه در یک رزمایش یا حضور و شرکت داشته یا خودش برگزار کرده است.
امیر سرتیپ اسماعیلی تاکید کرد: هرکشوری به ایران حمله کند اگر آمدنش دست خودش باشد که نیست، رفتنش قطعا با خودش نخواهد بود و در اینجا مدفون می‌شود.
 



:: برچسب‌ها: آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 37
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 6 / 6 / 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا


نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی انتصاب امیران موسوی، صالحی و حاتمی را تبریک گفت

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی انتصاب امیران موسوی، صالحی و حاتمی را تبریک گفت
حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی با صدور پیام‌های جداگانه‌ای انتصاب امیر سرلشکر موسوی به فرماندهی کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، امیر سرلشکر صالحی به جانشینی ستاد کل نیروهای مسلح و امیر سرتیپ حاتمی به وزیری دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح را تبریک گفت.
متن پیام‌ های حجت‌الاسلام سید محمدعلی آل‌هاشم به این شرح است:
برادر ارجمند امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی
فرماندهی محترم کل ارتش جمهوری اسلامی ایران  
سلام علیکم؛
ارتقاء درجه سرلشکری و انتصاب شایسته حضرتعالی از سوی فرماندهی معظم کل قوا به سمت فرماندهی کل ارتش جمهوری اسلامی ایران که نشان از توانمندی و تجارب شما در طول سال‌ها خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و نیروهای مسلح دارد، صمیمانه تبریک می گویم.
ان‌شاءالله حضور جنابعالی در این مسئولیت خطیر همراه با تجارب ارزشمندتان در سال‌های دفاع مقدس و پس از آن، موجب ارتقای بیش از پیش توانمندی‌های نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در دفاع از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در سایه توجهات حضرت ولی عصر (عج) و نایب بر حقش حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی) شود.
از خداوند متعال توفیقات روزافزونتان را مسئلت می‌نمایم.
 متن پیام نماینده ولی فقیه به سرلشکر صالحی به این شرح است:
بسمه تعالی
 برادر ارجمند امیر سرلشکر عطاءالله صالحی
جانشین محترم ستاد کل نیروهای مسلح
سلام علیکم؛
انتصاب شایسته حضرتعالی از سوی فرماندهی معظم کل قوا به سمت جانشین ستاد کل نیروهای مسلح که نشان از توانمندی و تجارب شما در طول سال‌ها خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و نیروهای مسلح دارد، صمیمانه تبریک می گویم.
ان شاءالله حضور جنابعالی در این مسئولیت خطیر همراه با تجارب ارزشمندتان در سال‌های دفاع مقدس و پس از آن، موجب ارتقای بیش از پیش توانمندی‌های نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در دفاع از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در سایه توجهات حضرت ولی عصر (عج) و نایب بر حقش حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی) شود.
از خداوند متعال توفیقات روزافزونتان را مسئلت می نمایم.
 وی در پیام دیگری انتخاب امیر سرتیپ امیر حاتمی را به سمت وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تبریک گفت.
متن پیام‌ حجت‌الاسلام سید محمدعلی آل‌هاشم به وزیر دفاع به این شرح است:
بسمه تعالی
برادر ارجمند امیر سرتیپ حاتمی
وزیر محترم دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح  
سلام علیکم؛
انتخاب شایسته جنابعالی را به سمت وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح که نشان از توانمندی و تجارب شما در طول سال‌ها خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و نیروهای مسلح دارد، صمیمانه تبریک می‌گویم.
ان‌شاءالله حضور جنابعالی در این مسئولیت خطیر همراه با تجارب ارزشمندتان در سال های دفاع مقدس و پس از آن، موجب ارتقای بیش از پیش توانمندی‌های نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در دفاع از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در سایه توجهات حضرت ولی عصر (عج) و نایب بر حقش حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی) شود.
از خداوند متعال توفیقات روزافزونتان را مسئلت می نمایم.



:: برچسب‌ها: آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 35
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 6 / 6 / 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا


رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش:

امروز دشمن به دنبال اشغال فضای فكری جوانان ما است

حجت الاسلام والمسلمین عباس محمدحسنی در آیین تجلیل از رهپویان وحی و حافظان قرآن کریم ارتش جمهوری اسلامی ایران که در ستاد ارتش برگزار شد، گفت: امروز دشمن به دنبال اشغال فضای فکری جوانان ما است.
به گزارش روابط عمومی ستاد ارتش، وی در این مراسم با بیان اینکه دشمن امروز به دنبال اشغال فضای فکری جوانان ما است افزود: امروز شبیخون فرهنگی و جنگ نرم دشمن بی‌صدا کشته می‌گیرد و تنها راه خروج از این وضعیت، مراجعه به اساسنامه و مرام‌نامه قرآن است. 
رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش همچنین افزود: بر ما واجب است بعد از پیوند با قرآن فرهنگ قرآن را هم توسعه دهیم و در این زمینه نباید از حرکت ایستاد و حرکت قرآنی باید با قوت ادامه پیدا کند. 
وی در پایان سخنان خود با اشاره به اینکه یک رقابت قرآنی در میان نیروهای مختلف ارتش به وجود آمده است، تصریح کرد: این اتفاق مبارکی است که باید با قوت ادامه یابد.
 حجت الاسلام والمسلمین فقیه رئیس(سابق) اداره عقیدتی سیاسی ستاد آجا نیز در این مراسم اظهار داشت: ما در سال گذشته 190 نفر حافظ قرآن و در ترم دوم 292 حافظ قرآنی را در سطح سازمان عقیدتی سیاسی ارتش تربیت کردیم و در سال جاری هم این روند ادامه دارد.
وی افزود: ارتش جمهوری اسلامی ایران طرح‌های جامع فرهنگی و قرآنی را در دستور کار خود قرار داده و به سازمان‌های ذیربط ابلاغ کرده است که یکی از مهمترین این طرح‌ها، طرح نهضت قرآنی است که بر اساس آن، همه کارکنان باید روزانه یک آیه را قرائت کنند و از فیوضات آن بهره‌مند شوند
حجت الاسلام فقیه همچنین با اشاره به تهدیدهایی که جامعه امروز را به مخاطره انداخته است، گفت: اگر طرح‌های جامع قرآنی را اجرا کنیم، مطمئن باشید که تهدیدها مهار شده و خانواده‌های ما بعنوان الگوی خانواده قرآنی در جامعه مطرح می‌شوند.
 



:: برچسب‌ها: آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 35
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 6 / 6 / 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا


سرلشکر موسوی:

امام خمینی (ره) احیاگر مجدد اسلام و بانی عزت ایران و ایرانی بود

 به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران،‌ امیر سرلشکر «سید عبدالرحیم موسوی» فرمانده کل ارتش با حضور در مرقد مطهر بنیان‌گذار جمهوری اسلامی جهت تجدید میثاق با آرمان‌های ایشان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در وهله اول حضور در این مکان مقدس به جهت زیارت است؛ ما برای پالایش روحمان به زیارت بزرگان می‌رویم و از این جهت زیارت امام بزرگوارمان که بر گردن ایران و ایرانی و تاریخ کشور حق دارند، آمده‌ایم.
وی در ادامه افزود: امروز آمدیم تا با آرمان‌های والایی که حضرت امام (ره) به جهت آن این انقلاب شکوهمند را شروع و رهبری کردند، تجدید میثاق کرده و این آرمان‌ها را مجددا به خودمان یادآوری کنیم که فلسفه وجودی ما جامه عمل پوشاندن به این آرمان‌هاست.
 سرلشکر موسوی گفت: باز هم به خودمان یادآوری کنیم که در دوران طاغوت یک کشور وابسته و یک ارتش وابسته بودیم و هیچ نقطه افتخاری نداشتیم؛‌ اما امروز کشور، ملت و ارتش ما به برکت انقلاب اسلامی کشوری ارزشمند، مستقل و با آبرو در جهان است و ان شاالله تحت رهبری مقام معظم رهبری(مدظله العالی) این مسیر نورانی را ادامه خواهیم داد و در پیشگاه خداوند رو سفید و محشور خواهیم شد.
 فرمانده کل ارتش در پایان خاطرنشان ساخت: امام خمینی (ره) احیاگر مجدد اسلام و بانی عزت ایران و ایرانی بود.
 



:: برچسب‌ها: آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 43
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 5 / 6 / 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا


صبح امروز صورت گرفت؛

تجدید میثاق فرمانده کل ارتش با آرمان‌های بنیان‌گذار انقلاب اسلامی

 

به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، امیر سرلشکر «سید عبدالرحیم موسوی» فرمانده کل ارتش صبح امروز به همراه امیر سرتیپ «کیومرث حیدری» فرمانده نیروی زمینی ارتش، امیر سرتیپ «فرزاد اسماعیلی» فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم انبیاء(ص)، امیر دریادار «حبیب الله سیاری» فرمانده نیروی دریایی ارتش، امیر سرتیپ خلبان «حسن شاه صفی» فرمانده نیروی هوایی ارتش و حجت‌الاسلام و المسلمین عباس محمد‌حسنی رییس سازمان عقید‌تی سیاسی ارتش با حضور در مرقد مطهر بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران با آرمان‌های امام راحل تجدید میثاق کردند.

بر اساس این گزارش، فرمانده کل ارتش و جمعی از فرماندهان ارشد آجا پس از قرائت فاتحه و ادای احترام به ساحت مقدس بنیان گذار جمهوری انقلاب اسلامی ایران بر سر مزار شهید سپهد «صیاد شیرازی»، شهید «فلاحی»، امیر سرلشکر سلیمی، شهدای پاسدار، بسیجی و مدافعان حرم و همچنین شهدای اصحاب رسانه حضور یافتند و به مقام شامخ شهدا ادای احترام کردند.

سرلشکر موسوی با حضور بر سر مزار امیر سرلشکر سلیمی گفت: سرلشکر سلیمی فردی بسیار مؤمن و باتقوا، بزرگ بود و بر گردن تک تک ما حق داشت.

فرمانده کل ارتش بر سر مزار شهید صیاد شیرازی در جمع خبرنگاران اظهار داشت:‌ امروز موضوع رنگ لباس حتی دیگر بحث ملیت هم مطرح نیست، همانطور که امروز می‌بینید در جغرافیای مقاومت هرکسی که مخاطب ندای «هل من ناصر ینصرنی» حضرت اباعبدالله(ع) هست، لباس رزم پوشیده و یا در این مسیر نورانی به شهادت رسیده و یا اینکه در آرزوی شهادت و اعتلای دین خدا و دفاع از حرم در برابر اردوگاه باطل گام برمی‌دارد.

وی افزود: شهید صیاد شیرازی الگوی ولایت‌مداری، اخلاص و شجاعت بود و حجت را بر همه ما با شهادتش تمام کرد.

 گفتنی است امیر سرلشکر موسوی روز 30 مرداد امسال با حکم فرمانده معظم کل قوا به عنوان فرمانده کل ارتش منصوب شد.

پیش از وی، امیر سرلشکر صالحی فرماندهی کل ارتش جمهوری اسلامی ایران را بر عهده داشت.

 



:: برچسب‌ها: آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 49
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 5 / 6 / 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا


برگزاری مراسم تکریم و معارفه رئیس اداره عقیدتی سیاسی ستاد آجا

مراسم تکریم و معارفه روسای اداره عقیدتی سیاسی ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی ستاد ارتش؛ در این مراسم که با حضور رئیس سازمان عقیدتی سیاسی آجا حجت الاسلام والمسلمین عباس محمدحسنی و مقامات لشکری و کشوری در مسجد امام خمینی ( ره ) ستاد آجا برگزار شد، وی ضمن تبریک به حجت الاسلام والمسلمین صنعت پور بعنوان ریاست جدید اداره عقیدتی سیاسی ستاد ارتش، از زحمات و تلاش های حجت الاسلام والمسلین فقیه قدردانی کرد و گفت: همانگونه که قبله نمایشگر خانه خداست، عقیدتی سیاسی و کارکنان آن نیز اعم از روحانی و نظامی باید خدانمای کارکنان ارتش و خانواده هایشان باشند تا آحاد کارکنان ارتش و خانواده هایشان با دیدن آنها حقیقتا به یاد خدا افتاده و دلهایشان به سوی خدا جذب شود.
نماینده ولی فقیه در ارتش و رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: برابر آموزه های معصومین (ع) درب عقیدتی سیاسی بویژه اتاق روسای عقیدتی سیاسی بر روی ارباب رجوع باز بوده تا آنان به راحتی بتوانند مشکلاتشان را در میان بگذارند تا در جهت رفع مشکلات آنها قدم های عملی برداشته شود.
حجت الاسلام والمسلمین محمد حسنی با استناد به روایتی از امام باقر(ع) گفت: هر مسئولی که درب اتاق کارش را برای مراجعه مردم باز بگذارد و موانع موجود بین خود و ارباب رجوع را برطرف سازد و در رفع مشکلات مردم بکوشد خداوند وعده کرده است که در روز قیامت او را از وحشت ایمنی بخشیده و او را وارد بهشت نماید.
وی در ادامه گفت: مردم ما روحانیون صادق، ساده زیست، دلسوز، فروتن و عامل وارسته، انقلابی، ولایت مدار و خدمتگذار را دوست دارند و در صورت برخورداری از چنین طلبه ای با همه توانشان حمایت و از ایشان اطاعت می کنند.
حجت الاسلام والمسلمین محمد حسنی در پایان صحبت های خود، انتصاب امیر سرلشکر صالحی را بعنوان جانشین ستاد کل نیروهای مسلح و امیر سرلشکر موسوی را بعنوان فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران  تبریک گفت.       
در ادامه این مراسم حجت الاسلام والمسلمین فقیه ریاست سابق اداره عقیدتی سیاسی ستاد ارتش نیز ضمن تبریک به حجت الاسلام والمسلمین صنعت پور و همچنین قدردانی از زحمات همکاران خود در این اداره گفت: خدمت در سازمان عقیدتی سیاسی برای من یک افتخار بود و خوشحال هستم که توانستم این مسئولیت مهم را به نحو احسن به پایان برسانم.
وی در پایان صحبت های خود از زحمات امیر سرلشکر عطاء الله صالحی فرمانده سابق ارتش نیز قدردانی کرد و افزود: هیچ امری به موفقیت نخواهد رسید مگر اینکه هدایت گر و پشتیبان قوی داشته باشد لذا از حمایت ها و دلگرمی های امیر فرماندهی کل آجا در سالیان خدمتی خود تشکر کرده و این مهم را یکی از عوامل موفقیت اداره عقیدتی سیاسی ستاد ارتش می دانم.
در پایان مراسم با اهدای حکم، حجت الاسلام والمسلمین صنعت پور بعنوان ریاست جدید اداره عقیدتی سیاسی ستاد آجا معرفی و با اهدای لوح از زحمات حجت الاسلام والمسلمین فقیه ریاست سابق این اداره قدردانی بعمل آمد.
 



:: برچسب‌ها: آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 48
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 5 / 6 / 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا


امیر سرلشکرموسوی:

اجازه نمی‌دهیم اتحاد ارتش و سپاه را سست کنند

 

به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، امیر سرلشکر «سید عبدالرحیم موسوی» فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: ارتقای توان دفاعی و رزمی حد و مرزی ندارد و ما در این خصوص نهایت تلاش خود را خواهیم کرد.

سرلشکر موسوی با اشاره به تفاوت‌های ماموریتی میان ارتش و سپاه پاسداران تصریح کرد: بخش اعظمی از ماموریت‌ها یعنی حدود 80 درصد ماموریت‌های ما مجزا و با هم هیچ تداخلی ندارد. سیاست ما در آن 20 درصد ماموریت مشابه هم‌افزایی بوده و در آن 80 درصد نیز سیاست ما پشتیبانی و حمایت از سپاه پاسداران است.

وی گفت: ارتش هرگز اجازه نمی‌دهد، دسیسه ها و توطئه‌ها برای سست کردن اتحاد ارتش و سپاه به نتیجه برسد این سیاست و موضع رسمی ماست و در تمامی سطوح ارتش آن را جاری و ساری خواهیم کرد.

سرلشکر موسوی در ادامه گفت: ارتش هرکاری که بتواند در حمایت از ناجا انجام خواهد داد تا این نیرو هر روز مقتدرتر و موفق تر از گذشته باشد.

وی در خصوص تعامل و ارتباط با وزارت دفاع هم بیان داشت: به‌گونه‌ای تعاملات خود را با این وزارتخانه اجرایی خواهیم کرد که این وزارتخانه بتواند به بهترین شکل از ارتش و سایر نیروهای مسلح پشتیبانی کند.

فرمانده کل ارتش با اشاره به حکم فرماندهی معظم کل قوا اظهار داشت: حکم ایشان حاوی نکاتی مهم، مدبرانه و ادیبانه است؛ ارتقاء توان دفاعی و آمادگی دفاعی، تعالی معنوی و بصیرتی، تأمین نیازهای معیشتی و هم‌افزایی با سایر نیروهای مسلح در این حکم مورد اشاره قرار گرفته است.

وی ادامه داد: اینکه معیشت در بین محورهای اصلی به آن اشاره شده و هم ردیف ارتقاء توان دفاعی و تعالی بصیرتی قرار گرفته و ذهن فرمانده معظم کل قوا را نگران کرده، دارای سابقه‌ای است که در این فرصت کوتاه مجال پرداختن به آن نیست، اما من به یاری خدا و با کمک و یاری شما عزیزان در یک برنامه پنج ساله دغدغه معیشت در ارتش و ذهن مبارک آقا را برطرف خواهم کرد.

 سرلشکر موسوی گفت: خدا را شاکر هستم که توفیق ادامه خدمت در مسیر سربازی ارتش حزب الله را نصیبم کرد؛ از ولی‌ امر مسلمین و فرماندهی معظم کل قوا که با لطف و عنایت بزرگورانه‌شان این فرصت را برای من ایجاد کردند، با تمام وجود تشکر می‌کنم.

وی ادامه داد: سرلشکر صالحی شخصیتی کم‌نظیر، متعهد، متشرع، ولایت‌مدار، خالص و تکلیف‌مداری هستند که این ویژگی‌ها بخشی از خصوصیات برجسته ایشان است که بنده از محضرشان درک کردم؛ شخصیت وی به‌گونه‌ای بود که به عنوان فرمانده نقش بسیار زیادی در شکل‌گیری شخصیت بنده داشت، لذا بنده خود را مدیون ایشان می‌دانم.

فرمانده کل ارتش تصریح کرد: این سومین باری است که بنده مسئولیت خطیر سرلشکر صالحی را در ارتش بر عهده می‌گیرم؛ حقیقتا پرکردن جای وی کاری پر مشقت و مشکل است که امیدوارم با نهایت توان و راهنمایی و کمک عزیزان بتوانم از عهده آن برآیم.

سرلشکر موسوی افزود: خدا را شکر می‌کنم و مجددا از تدبیر فرماندهی معظم کل قوا به خاطر حضور یک ساله در ستاد کل نیروهای مسلح به عنوان جانشین تشکر می‌کنم؛ حقیقتا این یک سال در کنار برادری بزرگوار، دلسوز، عالم، دانا، جدی و توانا، سرلشکر باقری فرصتی ارزشمند برای من بود که مطمئنا در روند مدیریتی و اجرای ماموریت بنده این همکاری یک ساله تاثیر گذار خواهد بود.

وی گفت: تلاش بنده بر این است که به یاری خدا تعامل ارتش با ستاد کل نیروهای مسلح و قرارگاه مرکزی خاتم الانبیاء(ص) و سایر نیروها آن‌گونه باشد که موجب خرسندی مقام معظم رهبری را برآورده سازد. 

 در پایان این مراسم، احکام امیر سرلشکر عطاء الله صالحی جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و امیر عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش توسط سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و سردار محمد شیرازی رئیس دفتر نظامی فرمانده معظم کل قوا به آنها اعطا شد.

 

 



:: برچسب‌ها: آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 42
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 4 / 6 / 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا


سرلشکر باقری در مراسم معارفه فرمانده جدید ارتش:

دشمن به نتیجه رسیده که تهاجم به ایران باعث شکست خفت‌بارشان می‌شود

 

به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران به نقل از دفاع پرس، سردار سرلشکر محمد باقری در این مراسم معارفه امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی به‌عنوان فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران که صبح امروز با حضور فرماندهان عالی‌رتبه نیروهای مسلح در ستاد فرماندهی آجا برگزار شد با بیان اینکه امروز کشور دوره حساسی را سپری می کند، اظهار داشت: ارتش نقش بازدارندگی در برابر تهدیدات دشمنان و استکبار جهانی داشته و ارتقای توان و آمادگی رزمی، مطالبه‌ای است که سالهاست رهبری آن را بیان می‌دارند.

 

سرلشکر باقری افزود: دشمن باید در ارزیابی هزینه و فایده تهاجم به ایران به این نتیجه قطعی برسد که هزینه آن بسیار فراتر از فایده برایشان خواهد بود.

 

وی گفت: دشمنان به این نتیجه قطعی رسیده‌اند که تهاجم نظامی به ایران منجر به تلفات و شکست خفت بارشان خواهد شد و برای همین است که به جنگ‌های نیابتی روی آوردند که با تلاش نیروهای مسلح آینده روشنی پیش روی است.

 

سرلشکرباقری با بیان اینکه مسأله تعالی معنوی و بصیرت ویژگی اصلی مورد انتظار از نیروی خدوم ارتش و سایر نیروهای مسلح است، تصریح کرد: آنچه که در جنگ انسان را در کنار سلاح و بر دفاع ثابت می‌دارد، معنویت و روحیه است.

 

وی افزود: همچنین در فتنه‌های و مشکلات سیاسی داخلی، این بصیرت است که افراد را در سنگر انقلاب نگه می‌دارد.

 

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: ارتش توان و ظرفیت بسیار بالایی دارد که با استفاده از آنها می‌تواند، مشکلات معیشتی را حل کند و همه ما وظیفه داریم به ارتش در حل اینگونه مشکلات کمک کنیم.

 

سرلشکر باقری خاطرنشان کرد: ارتش و سپاه به‌عنوان 2 بازوی قدرتمند و در کنار آنها ستادکل و ناجا، یک ید واحده در دفاع از انقلاب هستیم.

 

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح اظهار داشت: احیای دبیرستان نظام موضوع بسیار خوبی است که ارتش مقدمات آن را فراهم کرده است.

 

سرلشکر باقری با بیان اینکه آموزش‌ها نیاز به مداومت و بروزرسانی داشته و با توجه به تهدیدات روز باید صورت گیرد، گفت: تکیه صرف به آموزش و رزمایش موجب رشد و تامین نیازهای یک نیرو نمی‌شود، بلکه باید درگیری مستقیم در جبهه و مقابله با دشمن باشد تا نیرو آماده شود و برای همین نیروهای ارتش و پدافند باید در مرزها و جبهه‌هایی که انقلاب اسلامی حضور دارد، خود را ارتقا دهند.

 

وی افزود: ارتش و سپاه می‌توانند مکمل‌های بهتری برای هم باشند و زمینه و ظرفیت‌هایی در سپاه است که می‌تواند در اختیار ارتش قرار بگیرد و بالعکس تا کشور بهتر از گذشته به اقتدار برسد.

 

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح همچنین با اشاره به انتصاب سرلشکر موسوی در فرماندهی ارتش، گفت: امیر موسوی سابقه درخشانی در جنگ داشته و فردی متدین و متعهد است و این یک سال و چند روزی که در کنار ما در ستاد کل بود، ارادتم به وی بیشتر شد و این انتصاب با همه خیرات، یک محرومیت برای بنده و ستادکل است.

 

وی افزود: ارتش با فرماندهی امیر موسوی ضمن ادامه مسیر رشد گذشته با انرژی و گام‌های بالاتر قدم‌های اساسی برمی‌دارد.

 

سرلشکر باقری در پایان باقری همچنین تصریح کرد: امیر صالحی هم به‌ خوبی ارتش را اداره کرد و پیش برد و امیدوارم در مسئولیت جدید که به پیشنهاد اینجانب و تایید حضرت آقا بود، بازهم موفق باشد.

 



:: برچسب‌ها: آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 77
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 4 / 6 / 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا


با حضور فرمانده هان عالی رتبه نیروهای مسلحآیین تکریم و معارفه فرمانده کل ارتش برگزار شد

 

به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، در این مراسم سردار شیرازی، رئیس دفتر فرمانده معظم کل قوا، حکم انتصاب امیر موسوی به فرماندهی ارتش را قرائت کرد.

 

گفتنی است امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی چهارمین فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران است که روز 30 مرداد امسال با حکم فرمانده معظم کل قوا به این سمت منصوب شد.

 

پیش از وی، امیر سرلشکر صالحی فرماندهی کل ارتش جمهوری اسلامی ایران را بر عهده داشت.

 

 سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، سرلشکر عطاءالله صالحی فرمانده سابق کل ارتش و جانشین ستادکل نیروهای مسلح، سرلشکر جعفری فرمانده کل سپاه، حجت الاسلام والمسلمین عباس محمد حسنی، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، امیر سرتیپ حبیبیان، رئیس سازمان حفاظت اطلاعات ارتش، سرلشکر حسنی سعدی جانشین قرارگاه مرکزی خاتم، سرلشکر سیدیحیی صفوی دستیار ارشد فرمانده کل قوا، سردار محمد شیرازی رئیس دفتر فرمانده معظم کل قوا، سرلشکر شهبازی فرمانده اسبق ارتش، سردار اشتری فرمانده نیروی انتظامی، امیر پوردستان جانشین فرمانده کل ارتش، امیر کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش، امیر اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی، امیر حسن شاه‌صفی فرمانده نیروی هوایی ارتش، ، امیر محمدحسین دادرس معاون هماهنگ‌کننده ارتش و جمعی دیگر از فرماندهان نیروهای مسلح در این مراسم حضور دارند. 

 



:: برچسب‌ها: آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 36
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 4 / 6 / 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا


رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش عنوان کرد؛

اگر به مطالعه و تدبر در قرآن اهتمام بورزیم فرهنگ قرآن در زندگی ما جاری می شود

 

 

 

 حجت اسلام والمسلمین عباس محمدحسنی با تاکید بر لزوم توجه به قرآن در ارتش، گفت: اگر به مطالعه و تدبر در قرآن اهتمام بورزیم فرهنگ قرآن در زندگی ما جاری می شود.

 مراسم اختتامیه هفدهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم ویژه خواهران شاغل، همسران و فررندان کارکنان نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح امروز پنج شنبه
دوم شهریور۱۳۹۶ با حضور حجت الاسلام والمسلمین عباس محمدحسنی رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران، امیر سرتیپ نصیرزاده جانشین فرمانده نیروی هوایی و حجت الاسلام قاضی رئیس اداره عقیدتی سیاسی نهاجا در پایگاه شکاری شهید لشکری مهرآباد برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین عباس محمدحسنی نماینده ولی فقیه در ارتش جمهوری اسلامی ایران در این مراسم با ارائه یک پیشنهاد ساده برای خارج کردن قرآن از مهجوریت گفت: به همه برادران ارتشی و خانواده های محترمشان پیشنهاد می کنم برای خارج کردن قرآن از مهجوریت و ترویج و نهادینه سازی فرهنگ و گفتمان قرآنی در جامعه همه با شعار" یک روز یک آیه همراه با پنج اقدام" تا حدودی قرآن را از مهجوریت بیرون آورده و فرهنگ آن را به صحنه اجتماع برگردانیم.
وی در پایان پنج اقدام لازم در این زمینه را: ا- تلاوت یک آیه در روز، 2- تدبر در همان آیه، 3- ترویج نتیجه بدست آمده از تدبر در همان آیه بین دیگران، 4- عمل به آن یک آیه در حد توان و 5- حفظ آن یک آیه در صورت توان دانست.  
 

 



:: برچسب‌ها: آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 44
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 4 / 6 / 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا

Image result for ‫دلنوشته برای کربلا‬‎



:: برچسب‌ها: آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 73
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 3 / 6 / 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا


رئیس قوه قضاییه انتصاب سرلشکر موسوی به فرماندهی کل ارتش را تبریک گفت

  آیت الله آملی لاریجانی در پیامی اعطای درجه سرلشکری و انتصاب از جانب فرماندهی کل قوا به سمت فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی را به امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی تبریک گفت.
متن کامل پیام رئیس قوه قضاییه به شرح زیر است:
بسم الله الرحمن الرحیم
امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی
اعطای درجه سرلشکری و انتصاب شایسته جنابعالی از سوی رهبر معظم انقلاب و فرماندهی محترم کل قوا به سمت «فرماندهی کل ارتش جمهوری اسلامی ایران» را صمیمانه تبریک می‌گویم و امیدوارم با توجه به تعهد و شایستگی جنابعالی شاهد اقتدار و صلابت بیش از پیش ارتش در دفاع از آرمان های متعالی نظام مقدس جمهوری اسلامی باشیم.
صادق آملی لاریجانی



:: برچسب‌ها: آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 130
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 2 / 6 / 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا


لاریجانی انتصاب امیر سرتیپ موسوی به سمت فرمانده کل ارتش را تبریک گفت

 

رئیس مجلس درپیامی اعطای درجه سرلشکری و انتصاب از سوی فرماندهی معظم کل قوا به سمت فرمانده کل ارتش را به امیر موسوی تبریک گفت.
علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در پیامی اعطای درجه سرلشکری و انتصاب از سوی فرماندهی معظم کل قوا به سمت فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران را به امیرسرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی تبریک گفت. متن این پیام یه شرح زیر است:
بسم الله الرحمن الرحیم
امیرسرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی
فرمانده محترم کل ارتش جمهوری اسلامی ایران
اعطای درجه سرلشکری و انتصاب جناب عالی از سوی فرماندهی معظم کل قوا حضرت آیت الله خامنه ای(مدظله العالی) به سمت فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، که بیانگر تعهد و شایستگی شما می باشد را تبریک می گویم.
 امیدوارم با حضور شما شاهد تحول، توسعه و اقتدار هرچه بیشتر این سازمان نظامی ارزشمند و بنیان دفاعی کشور در حراست از آرمان های نظام مقدس جمهوری اسلامی باشیم.
ضمن تجلیل از خدمات امیرسرلشکر عطاءالله صالحی، توفیقات روزافزون حضرتعالی در انجام این مسئولیت خطیر را از خداوند متعال مسئلت می کنم.

 

علی لاریجانی
رئیس مجلس شورای اسلامی

 

 

 



:: برچسب‌ها: آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 59
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 1 / 6 / 1396 | نظرات ()